Skip to main content

ଉତ୍ତରଣର ଉଷାଲୋକ

ଉପେନ୍ଦ୍ର ବିଶ୍ୱାଳ

ଦ୍ୱାପରର ଦ୍ୱାର ଭିତରକୁ ଧସେଇ ପଶିବାକୁ ଯେତେବେଳେ କଳିର ପ୍ରବଳ ପ୍ରୟାସ, ସେତେବେଳେ ସେଇ ଯୁଗସନ୍ଧିକ୍ଷଣର ଏକ ଘଟଣାଟିଏ। ଜଣେ ବ୍ରାହ୍ମଣଙ୍କର ଖେତ ଖନନ ବେଳେ ମିଳେ କେତେକ ରତ୍ନ ଅଳଙ୍କାର। ମାଲିକଙ୍କର ଏହା ପ୍ରାପ୍ୟ ବୋଲି ବିଚାର କରି ଗୋସେଇଁଙ୍କୁ ହସ୍ତାନ୍ତର କରେ ଶ୍ରମଜୀବୀ। ଯେହେତୁ ପୋତାଧନ ତାଙ୍କର ନୁହେଁ କି ଖନନରେ ତାଙ୍କର କିଛି ଅବଦାନ ନାହିଁ, ତେଣୁ ତାକୁ ସ୍ପର୍ଶ କରିବାକୁ ନାରାଜ ହେଲେ ବ୍ରାହ୍ମଣ। ବରଂ ଖନନ ବେଳେ ମିଳିଥିବାରୁ, ଖନନକାରୀ ହିଁ ତାହାର ଯଥାର୍ଥ ଦାବିଦାର ବୋଲି ମତବ୍ୟକ୍ତ କଲେ। ପାରିଶ୍ରମିକ ବ୍ୟତୀତ ଆଉ ଅଧିକ କିଛି ଗ୍ରହଣ କରିବା ତା’ ପାଇଁ ପାପ ବୋଲି କହିଲା ଶ୍ରମଜୀବୀ। ଏହାର ମୀମାଂସା ପାଇଁ ଦୁହେଁ ଦିନେ ହାଜର ହେଲେ ବିଚାରପତିଙ୍କ ସାମ୍ନାରେ। ଇତ୍ୟବସରରେ କଳି କବ୍‌ଜା କରି ସାରିଥାଏ ସେ କାଳଖଣ୍ଡକୁ। ଅତି ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟଜନକ ଭାବେ ବିପରୀତ ବୁଦ୍ଧି ଦେଖାଦେଇଛି ଦୁହିଁଙ୍କ ମନୋଭାବରେ। “ମୋ ଜମିରୁ ମିଳିଛି, ଏଣୁ ମୋର ଏବଂ ମୁଁ ପାଇଛି, ଏଣୁ ମୋର”- ଏହିପରି ଉଭୟ ବସିଲେ ସୁବର୍ଣ୍ଣ କଙ୍କଣଗୁଡ଼ିକୁ ହାତେଇବାକୁ। ଅର୍ଥାତ୍‌ ଦ୍ୱାପରକୁ ଦମନ କରି କଳି ଯେବେଠୁ ରାଜୁତି ଆରମ୍ଭ କଲା, ସେବେଠୁ ଦୂରେଇଗଲା ଦିବ୍ୟ ଦୃଷ୍ଟିଭଙ୍ଗୀ। ଯୁଗ ଅବତରଣର ଏମିତି ଏକ ସନ୍ଦେଶକୁ ନେଇ ରଚିତ ଯୁଗାନ୍ତକାରୀ ନାଟକ ‘କାଳାନ୍ତର’। ସୁପ୍ରସିଦ୍ଧ ନାଟ୍ୟକାର କୁଞ୍ଜ ରାଓଙ୍କ ଦ୍ବାରା ରଚିତ ଏହି ନାଟକଟିର ସାମଞ୍ଜସ୍ୟ ପରିଦୃଶ୍ୟ ହୁଏ ଆଜିର ଦିନରେ।
ସମୟର ଏହି ସନ୍ଧିକ୍ଷଣରେ ଦୃଶ୍ୟମାନ ହୁଏ ଠିକ୍‌ ତା’ର ଏକ ଓଲଟ ଚିତ୍ରପଟ। କଳିକୁ କବର ଦେଇ ଦ୍ୱାପରର ଦିବ୍ୟ ଦର୍ଶନ ହେଲାଭଳି। ସଂକୀର୍ଣ୍ଣତା ପରିବର୍ତ୍ତେ ଉଦାରତା। ସ୍ବାର୍ଥପରତା ପରିବର୍ତ୍ତେ ସେବା ଓ ଧୈର୍ଯ୍ୟର ଦିବ୍ୟଭାବ। ନକାରାତ୍ମକ ଭାବନା ବଦଳରେ ସକାରାତ୍ମକ ଭାବ। ଫେରିଚାହିଁବା ବର୍ଷକ ତଳକୁ। ପୋଲିସ୍‌ ପ୍ରତି ଜନଗଣଙ୍କ ମଧ୍ୟେ ଭରି ରହିଥିଲା ପ୍ରବଳ ଅସନ୍ତୋଷ। ଦୁର୍ନୀତିଗ୍ରସ୍ତ ଓ ବିଫଳ ତାଲିକାରେ କହିବାକୁଗଲେ ପୋଲିସ ବିଭାଗର ନାମ ହିଁ ଆଗରେ ରହୁଥିଲା। ଥାନା ପରେ ପରେ ଆସୁଥିଲା ଡାକ୍ତରଖାନା। ଡାକ୍ତରଖାନାର ଗୁଣ (ଖୁଣ) ଗାଇ ଗାଇ ଗଣମାଧ୍ୟମର ଗଳାରୁଦ୍ଧ ହୋଇଯାଉଥିଲା। ଦେଖିବାକୁ ମିଳୁଥିଲା ନର୍ସ ଓ ଡାକ୍ତରଙ୍କ ବିରୁଦ୍ଧରେ ପୁଳା ପୁଳା ଅଶାନ୍ତି ଓ ଅଭିଯୋଗ। ବୁଝିବାକୁ କେବେ ବି ଇଚ୍ଛାକରିନୁ, ଲୋକ ଅନୁପାତରେ ଅଛି କେତେ ଥାନା, ଅଛନ୍ତି କେତେ ପୋଲିସ। ସେମିତି ରୋଗୀ ଅନୁପାତରେ ଡାକ୍ତର, ନର୍ସ ଆଦି ସ୍ବାସ୍ଥ୍ୟକର୍ମୀ ଅଛନ୍ତି କେତେ। ଅବଶ୍ୟ ସାରା ବିଭାଗଟି ବଦନାମର ବୋଝ ବୋହିବାକୁ ବାଧ୍ୟ ହୁଏ। ସେମିତି ବି ତହସିଲଠୁ ଜିଲା ମହକୁମା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, ପ୍ରଶାସକମାନଙ୍କ ପ୍ରତି ମଧ୍ୟ ସାଧାରଣରେ ନ ଥିଲା ଭଲ ଭାବନା। କିନ୍ତୁ ଏହିମାନେ ହିଁ ଆମ ସାମ୍ନାରେ ଆଜି ଉଭା ହେଇଛନ୍ତି ଦେବଦୂତ ସମ। ଆଜି ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ତାଳି ମାଡ଼ରେ ଉଛୁଳି ଉଠୁଛି ସାରା ଦେଶ। ଏଇଠି ବି ଅଟକି ଯାଇନି ତାଙ୍କର ଜୟଘୋଷ।
ଜାତୀୟତାର ତାଳେ ତାଳେ ପ୍ରଥମଥର ପାଇଁ ଓଡ଼ିଆ ଗାଇଛି ଜୟଗୀତି, ସେମାନଙ୍କୁ ବଧେଇ ଜଣାଇ। ଏମାନଙ୍କ ବଦାନ୍ୟତା ଓ ତ୍ୟାଗ ଅନସ୍ବୀକାର୍ଯ୍ୟ। ସହସ୍ର ସହସ୍ର ସଂଖ୍ୟାରେ ସଂକ୍ରମିତ ଏବଂ ଶତାଧିକ ଶହୀଦ ହେଉଥିଲେ ବି ଏମାନେ ହତୋତ୍ସାହ ନୁହନ୍ତି। ଜୀବନ, ଯନ୍ତ୍ରଣା, ଜନ୍ତାକୁ ବେଖାତିର କରି ଏମାନେ ଯଦି ସଙ୍କଟରୁ ଆମକୁ ମୁକୁଲାଉ ନ ଥାନ୍ତେ, ତା’ହେଲେ ଆମମାନଙ୍କ ଅବସ୍ଥା କ’ଣ ହେଉ ନ ଥାନ୍ତା? କେଉଁଠି କୁନି ଝିଅଟିକୁ ଘରେ ଛାଡ଼ି ଆସି, ଦୀର୍ଘଦିନ ଧରି ଘରକୁ ନ ଫେରି, ସେବିକାଟିଏ ଦେବୀ ସମ ସେବା କରିଚାଲିଛି ତ ଆଉ କେଉଁଠି ମାଆଟିଏ (ଜିଲାପାଳ) ଛୁଟି ବାତିଲକରି ୨୨ ଦିନର ନବଜାତକକୁ ଘରେ ଛାଡ଼ିଦେଇ, ସଙ୍କଟ ସମୟରେ ଗୁରୁଦାୟିତ୍ୱ ନିର୍ବାହ କଲାଣି। କେଉଁ ପୋଲିସ ମାସ ମାସ ଧରି ଘରକୁ ନ ଫେରି ଆମ ପାଇଁ ଲଢେଇରେ ସାମିଲ ହେଲାଣି। ଏହିପରି ପ୍ରାୟ ପ୍ରତିଟି ଯୋଦ୍ଧାର ମାନସପଟରେ ଉଜ୍ଜୀବିତ ଆଜି ଦିବ୍ୟଭାବ। ସେହିପରି ଉନ୍ନତ ଚିତ୍ତର ଉଷାଲୋକରେ ଉଦ୍ଭାସିତ ଆମ ଜନମାନସ। ସାଧାରଣ ଜୀବନ ନେଇ ବଞ୍ଚିଛନ୍ତି ସମସ୍ତେ। ନାହିଁ ଆଡମ୍ବର ଅବା ଅହମିକାପଣ। ବଢ଼ିଛି ଈଶ୍ୱରଭକ୍ତି ଓ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକତାର ସ୍ତର। ପରିବାରକୁ ଫେରିଛି ସଂପ୍ରୀତି, ସଂହତି, ସମନ୍ବୟ। ବେଦର ଦିବ୍ୟ ଆହ୍ବାନ- ‘ଚାଲ ଏକାଠି ବସିବା,ଏକାଠି ଖାଇବା,ଏକାଠି ଚାଲିବା’ ଆଜି ସାକାର ରୂପ ନେଉଛି। ବଢ଼ିଛି ସଦ୍‌ଭାବନା, ସ୍ବଚ୍ଛତା ପ୍ରତି ଅନୁରାଗ। କମିଛି ଖର୍ଚ୍ଚ କରିବାର ବଦଭ୍ୟାସ। ମନ ବି କହୁନି ମସ୍ତି ବା ମଉଜ କରିବାକୁ। ସଜେଇ ହେବାର ସଉକ ମାରିଦେଲା ମୁଖାବନ୍ଧା ଅଭ୍ୟାସ। ତାଲାବନ୍ଦ ଆଜି ବନ୍ଦ କରିଦେଇଛି ଅସାମାଜିକ ପଣିଆକୁ। ସମୟ ଆମକୁ ପଢାଉଛି ପରିବର୍ତ୍ତନ, ପରିମାର୍ଜନର ପାଠ। କହିବାକୁ ଗଲେ, ଏକପ୍ରକାର କଳିର କବାଟ କିଳିଛି କାରୋନା। ଜୀବନଟା ଯେ ଅତି ଅଳିକର, କ୍ଷଣିକର, ଏହି କଠୋର ସତ୍ୟକୁ ସୂଚାଉଛି ସେ। ଆତ୍ମଚିନ୍ତନ, ଆତ୍ମ ମନ୍ଥନ, ଆତ୍ମ ଶୁଦ୍ଧୀକରଣର ଅବକାଶ ଆସି ପହଞ୍ଚିଛି ଆଜି। ପ୍ରବହମାନ ନଦୀଟିଏ ବି ସାଧ୍ୟମତେ ପ୍ରୟାସ କରିଥାଏ ନିଜକୁ ଶୁଦ୍ଧ ରଖିବାକୁ। ସଫଳ ବି ହୁଏ। କାଳର ପ୍ରବାହରେ ନଦୀସମ ଗତି କରୁଥିବା ମଣିଷ କିନ୍ତୁ ନିଜକୁ ସ୍ବଚ୍ଛ ରଖିବାକୁ, ଚାରିପାଖ ସ୍ବଚ୍ଛ ରଖିବାକୁ ପ୍ରଯତ୍ନ କରେନି। ସେ ଏମିତି ଅମାନିଆ, ଅବାଧ୍ୟ, ଅକ୍ଷମ ଯେ ଲୋଡ଼େ ଆଇନର ଚାବୁକ ମାଡ଼। ଏଇ ଯେମିତି, ସର୍ବସାଧାରଣ ସ୍ଥାନମାନଙ୍କରେ ଛେପ, ଖଙ୍କାର ପକେଇ ଜୀବାଣୁର ଜୟଯାତ୍ରାକୁ ସୁଗମ କରିବା। ଜୀବନର ରୂପାନ୍ତର, ଉତ୍ତରଣ ପାଇଁ ପ୍ରଧାନ ଆବଶ୍ୟକତା ହେଉଛି ଉନ୍ନତ ଦୃଷ୍ଟିଭଙ୍ଗୀ।
ସ୍ବାମୀ ବିବେକାନନ୍ଦଙ୍କ ଅନୁଯାୟୀ ‘ଦୃଷ୍ଟିଶକ୍ତି ହରାଇଲେ ବି ତୁମେ ଯେମିତି ନିଜର ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ ନ ହରାଇ ଦିଅ।’ ସୂର୍ଯ୍ୟଙ୍କ ଆଡ଼କୁ ମୁହଁକରି ଛିଡ଼ା ହେଲେ କଳାଛବି ଆମ ସାମ୍ନାକୁ ଆସିପାରେନା। ସେମିତି ବି ଉଚ୍ଚ ମୂଲ୍ୟବୋଧ, ନୈତିକତା ରୂପକ ଆଲୋକ ଦିଗକୁ ଆମ ଦୃଷ୍ଟି ନିବଦ୍ଧ ହେଲେ କଳୁଷକାଳିମା ଆମ ସାମ୍ନାକୁ ଆସିପାରିବ ନାହିଁ। ବାହାରର ବାତାବରଣ ଆଜି ଯେମିତି ସ୍ବଚ୍ଛ ଓ ପ୍ରଦୂଷଣମୁକ୍ତ, ଆମ ଅନ୍ତରର ବାତାବରଣକୁ ସେମିତି ନିର୍ମଳ ରଖିଲେ ଦିବ୍ୟତ୍ୱର ଆଲୋକରେ ଚହଟି ଉଠିବ ଦୁନିଆ। ନିନ୍ଦା ଓ ଅପବାଦଠାରୁ ଦୂରରେ ରହି ଆଜିପରି ପ୍ରଶଂସାର ପାତ୍ର ହୋଇ ସବୁଦିନେ ରୁହନ୍ତୁ ଯୋଦ୍ଧା ବାହିନୀ। ଅମାବାସ୍ୟା ପରେ ପରେ ଧୀରେ ଧୀରେ ଉଜ୍ଜ୍ୱଳତା ବୃଦ୍ଧି ପାଇ ପୂର୍ଣ୍ଣମୀ ଆସିଥାଏ। ଠିକ୍‌ ସେମିତି କଳିର କ୍ଷୟ ହୋଇ ପ୍ରାଚୀ ଆକାଶରେ ସତ୍ୟର ସନ୍ଦେଶ ନେଇ ଆସୁଛି ଉତ୍ତରଣର ଉଷାଲୋକ। ଆସନ୍ତୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ରହିବା ସ୍ବାଗତ ଅପେକ୍ଷାରେ।

ଗୋଡ଼ିଶୁଲ, ସଜନାଗଡ଼, ବାଲେଶ୍ୱର,
ମୋ: ୯୪୩୭୪୩୬୦୭୩

The post ଉତ୍ତରଣର ଉଷାଲୋକ appeared first on Dharitri Odia News.



Popular posts from this blog

ପ୍ରଚାର ମୋଡ଼ ବଦଳାଇଲେ କମଲା ହାରିସ୍‌

ଓ୍ବାଶିଂଟନ,୧୪/୮:ନଭେମ୍ବରରେ ହେବାକୁ ଥିବା ରାଷ୍ଟ୍ରପତି ନିର୍ବାଚନ ଆମେରିକାର ରାଜନୈତିକ ପାଣିପାଗରେ ଉଷ୍ମତା ଭରିଦେଇଛି। ବିଶେଷକରି ଭାରତୀୟ ବଂଶୋଦ୍ଭବ କାଲିଫର୍ନିଆ ସିନେଟର କମଲା ହାରିସ୍‌ ଡେମୋକ୍ରାଟିକ୍‌ ପାର୍ଟିରୁ ଉପରାଷ୍ଟ୍ରପତି ପ୍ରାର୍ଥୀ ଭାବେ ଅବତୀର୍ଣ୍ଣ ପରେ ତାଙ୍କ ପ୍ରେସିଡେନ୍ସିଆଲ ନୋମିନି ଜୋ ବିଡେନଙ୍କ ପ୍ରଚାର ରୋଚକ ମୋଡରେ ପହଞ୍ଚତ୍ଛି। ବିଡେନ ଓ ହାରିସ୍‌ ବୁଧବାର ପ୍ରଥମଥର ପାଇଁ ଗୋଟିଏ ମଞ୍ଚରେ ଛିଡ଼ାହୋଇ ରାଷ୍ଟ୍ରପତି ଡୋନାଲ୍ଡ ଟ୍ରମ୍ପ୍‌ଙ୍କ ହ୍ବାଇଟ୍‌ ହାଇସ୍‌ ରେକର୍ଡ ଶେୟାର କରିଛନ୍ତି। ରିପବ୍ଲିକାନ ଟ୍ରମ୍ପ୍‌ ରାଷ୍ଟ୍ରପତି ପଦ ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ ନୁହନ୍ତି ବୋଲି ଦୁହେଁ ସମାଲୋଚନା କରିଛନ୍ତି। ୭୭ ବର୍ଷୀୟ ଶ୍ୱେତାଙ୍ଗ ଜୋ ବିଡେନ ମଙ୍ଗଳବାର ୫୫ ବର୍ଷୀୟା କମଲା ହାରିସ୍‌ଙ୍କୁ ତାଙ୍କର ଭାଇସ୍‌ ପ୍ରେସିଡେନ୍ସିଆଲ ରନିଂ ମେଟ୍‌ ଭାବେ ଚୟନ କରିଥିଲେ। ଆମେରିକାର ଏକ ବଡ଼ ରାଜନୈତିକ ଦଳରୁ ଜଣେ କୃଷ୍ଣକାୟ ମହିଳା ଭାବେ ଏହି ଦୌଡ଼ିରେ ସାମିଲ ହେବାରେ ହାରିସ୍‌ ହେଉଛନ୍ତି ପ୍ରଥମ। ଏହାର ଦିନକ ପରେ ଦୁଇନେତା ଡେଲାଓ୍ବେରସ୍ଥିତ ଓ୍ବିଲମିଙ୍ଗଟନରେ ପ୍ରଥମଥର ପାଇଁ ଗୋଟିଏ ମଞ୍ଚରୁ ନିର୍ବାଚନୀ ପ୍ରଚାର ଆରମ୍ଭ କରିଛନ୍ତି। ଏହି ଅବସରରେ ବିଡେନ କହିଥିଲେ, ଉପରାଷ୍ଟ୍ରପତି ପଦ ଲାଗି ହାରିସ୍‌ ଜଣେ ସ୍ମାର୍ଟ, ଟାଣୁଆ ଏବଂ ଆମେରିକାର ମଧ୍ୟବିତ୍ତଙ୍କ ପାଇଁ ଲଢ଼ୁଆ ପ୍ରାର୍ଥୀ। କିପରି କଠୋର ନିଷ୍ପତ୍ତି ନିଆଯାଏ ତାଙ୍କୁ ଭଲ

କୁଶଳୀ ଶିଳ୍ପୀ ନିହଣ ସଙ୍ଗେ ଅସ୍ତ୍ର ବି ଧରୁଥିଲେ

ପୂର୍ବ ଆଲୋଚନାରେ (ଧରିତ୍ରୀ, ୨୬ା୪ା୨୧) ‘ମଗୋ ଜାତୀୟ ବ୍ରାହ୍ମଣ’ଙ୍କ ପ୍ରସଙ୍ଗ ଆମେ ଆଲୋଚନା କରିଥିଲେ। ପ୍ରାଚୀନ ଭାରତର ଇତିହାସ ପୁସ୍ତକରେ ବା ଭଗବତ୍‌ ଶରଣ ଉପାଧ୍ୟାୟ ଏ ସମ୍ପର୍କିତ ମତ ଦେବାପରେ ଡ. ରାମ୍‌ଜୀ ଉପାଧ୍ୟାୟ ଏହି ମତକୁ ଆଗେଇ ନେଇଥିଲେ। ମଗୋମାନେ ତୃତୀୟ ଶତାବ୍ଦୀରେ ଭାରତକୁ ଆସି ସୂର୍ଯ୍ୟଙ୍କ ଉପାସନା କରିଥିଲେ ବୋଲି ଲେଖିବା ପରେ କେତେକ ଐତିହାସିକ କୁଶାଣ ଯୁଗରେ ସୂର୍ଯ୍ୟ ଉପାସନା ଇରାନରୁ ଭାରତକୁ ଆସିଥିଲା ବୋଲି ମତ ଦେଇଥିଲେ। ବାସ୍ତବରେ କୁଶାଣ ଯୁଗ ପୂର୍ବରୁ ଭାରତରେ ସୂର୍ଯ୍ୟ ଉପାସନା ପ୍ରଚଳିତ ଥିଲା। ବେଦ ହିଁ ଏହାର ପ୍ରମାଣ। ତୃତୀୟ ଶତକ ପୂର୍ବରୁ ରାମାୟଣ, ମହାଭାରତ, କେତେକ ପୁରାଣ ଓ ତନ୍ତ୍ରଗ୍ରନ୍ଥ ଲେଖା ସରିଥିଲା। ମହାଭାରତରେ ସେତେବେଳକୁ ସୂର୍ଯ୍ୟ ହୋଇ ସାରିଥିଲେ ‘ବ୍ରହ୍ମଶାଶ୍ୱତ’। ପୁରାଣ ଶାସ୍ତ୍ରରେ ସୂର୍ଯ୍ୟଙ୍କର କ୍ରାନ୍ତିବୃତ୍ତିକୁ ସୂର୍ଯ୍ୟରଥ ବୋଲି ପ୍ରମାଣ କରାଯାଇ ସାରିଲାଣି। ଜ୍ୟୋତିଷ ତତ୍ତ୍ୱର ରହସ୍ୟ ପୁରାଣ ଶାସ୍ତ୍ରରେ ସ୍ଥାନ ପାଇ ସାରିଥିଲା। ସୂର୍ଯ୍ୟଙ୍କ ରଥ ବେଦମୟ, ମୁହୂର୍ତ୍ତକେ ୩୪ ଲକ୍ଷ ୮୦୦ ଯୋଜନ ଏହି ରଥ ଗତିକରେ। ଗୋଟିଏ ଚକ ହେଉଛି ସମ୍ବତ୍ସର। ୧୨ ମାସର ପ୍ରତୀକ ୧୨ଟି ଅର। ୬ ଋତୁ ପରି ୬ଟି ପଇ। ଅରୁଣ ହେଉଛନ୍ତି ସାରଥି। ଦତ୍ତାତ୍ରେୟ ତନ୍ତ୍ରରେ ସୂର୍ଯ୍ୟଙ୍କର ରଥର ରହସ୍ୟ ସବିଶେଷ ବର୍ଣ୍ଣନା ହୋଇ ସାରିଥିଲା। ସ୍ଥାପତ୍ୟ କଳାର ଏତେସବୁ ରହସ୍ୟ ଓଡ଼ିଆ ଶିଳ୍ପୀ ଜାଣିଥିଲେ। ବ

ବିଜିୟୁ, ଆର୍କଜେନ ୟୁନିଭର୍ସିଟି ସହ ଆଇସିଏସ୍‌ଆଇର ଚୁକ୍ତି

ଭୁବନେଶ୍ୱର: ଦି ଇନ୍‌ଷ୍ଟିଚ୍ୟୁଟ ଅଫ୍‌ କମ୍ପାନୀ ସେକ୍ରେଟାରିଜ ଅଫ୍‌ ଇଣ୍ଡିଆ(ଆଇସିଏସ୍‌ଆଇ) ପକ୍ଷରୁ ବିର୍ଲା ଗ୍ଲୋବାଲ ୟୁନିଭର୍ସିଟି(ବିଜିୟୁ) ଭୁବନେଶ୍ୱର ଏବଂ ଜାମସେଦପୁରସ୍ଥିତ ଆର୍କଜେନ୍‌ ୟୁନିଭର୍ସିଟି ସହ ଏକାଡେମିକ ସହବନ୍ଧନ ଏମ୍‌ଓୟୁରେ ସାମିଲ ହୋଇଛି। ଛାତ୍ରୀଛାତ୍ର ଏବଂ ଅଂଶୀଦାରଙ୍କ ଉନ୍ନତି ତଥା ଶିକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଉନ୍ନତି ଲାଗି ଏଭଳି ଏକ ଚୁକ୍ତି ବିଶେଷ ଭାବେ ସହାୟକ ହେବ ବୋଲି ଆଇସିଏସ୍‌ଆଇ ସଭାପତି ସିଏସ୍‌ ଆଶିଷ ଗର୍ଗ ସୂଚନା ଦେଇଛନ୍ତି। ଉଭୟ ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ ଆଇସିଏସ୍‌ଆଇ ସହ ମିଳିତ ହୋଇ କାମ କରିବାକୁ ଆଗେଇ ଆସିଥିବାରୁ ସେ ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କୁ ଧନ୍ୟବାଦ ଜଣାଇଛନ୍ତି। ଛାତ୍ରୀଛାତ୍ରଙ୍କ ଉନ୍ନତି ଦିଗରେ ବିଭିନ୍ନ କାର୍ଯ୍ୟପନ୍ଥା ହାତକୁ ନିଆଯାଉଥିବା ଉପସଭାପତି ସିଏସ୍‌ ନାଗେନ୍ଦ୍ର ରାଓ କହିଛନ୍ତି। ନୂଆ ସହବନ୍ଧନ ଦ୍ୱାରା ଉଭୟ ଅନୁଷ୍ଠାନ ଲାଭବାନ ହୋଇପାରିବେ ବୋଲି ବିଜିୟୁ କୁଳପତି ପ୍ରଫେସର ପି.ପି. ମାଥୁର ମତ ପ୍ରକାଶ କରିଥିଲେ। ଏଭଳି ପଦକ୍ଷେପ ପାଇଁ ଅର୍କଜେନ ୟୁନିଭର୍ସିଟି କୁଳପତି ଡ.ଏସ୍‌.ଏସ୍‌.ରାଜି ଆଇସିଏସ୍‌ଆଇକୁ ଧନ୍ୟବାଦ ପ୍ରଦାନ କରିଛନ୍ତି। The post ବିଜିୟୁ, ଆର୍କଜେନ ୟୁନିଭର୍ସିଟି ସହ ଆଇସିଏସ୍‌ଆଇର ଚୁକ୍ତି appeared first on Dharitri Odia News .